Synpro Technics: “Werken wordt aangenaam”

“Zitten is het nieuwe roken. Dat geldt zeker op kantoor waar we dagelijks snel tot acht uur per dag achter een bureau door brengen,” klinkt het bij Synpro Technics in Zutendaal. De specialist in kantoor-, magazijn- en werkplaatsinrichting kleedt en deelt uw werkplek multifunctioneel in. “Ons doel is dat werknemers beter kunnen presteren doordat wij een aangename werkplek creëren,” stelt Koen Meyers.

Synpro Technics heeft recent vier verjaardagskaarsjes mogen uitblazen. De KMO vloeide voort uit machinetoebehorenspecialist Bis-Technics en scoort intussen een omzet van nagenoeg 700.000 euro. “Wij willen dit jaar naar het miljoen gaan op voorwaarde dat we langzaam, maar standvastig kunnen groeien zonder ons te overhaasten,” aldus Koen Meyers.  “Met de recente aanwerving van een interieurarchitecte, Petra Van der Meiren, die voornamelijk regio Antwerpen – Waasland onder haar hoede heeft, is ons fundament nog verstevigd.”  Synpro richt zich op KMO’s, maar ook overheidsinstellingen en particulieren kunnen er terecht. “Wij helpen iedereen, maar focussen ons op projecten met meubilair voor vijf tot tweehonderd werknemers en meer,” luidt het. “In de klantenportefeuille zitten onder meer de Jessa Ziekenhuizen, ACA it-Solutions, Nitto, Heraeus Electro-Nite, Tenneco, Evonik Degussa, Universiteit Antwerpen, …”

Topmerken

Synpro Technics werkt met een beperkt aantal merken voor de aankoop van hun burelen, kasten en stoelen . “Op die manier kunnen wij topkwaliteit garanderen. Onze producten komen uit België en hoofdzakelijk uit Duitsland. Denk dan aan König & Neurath en aan Sedus. Merken die tot de Europese top behoren. Wij mikken vooral op het midden- en hogere segment. Dat is een bewuste keuze waar we aan vasthouden. Toegegeven, het heeft zijn prijs, maar je krijgt er veel voor terug. Bovendien bieden we een garantie van vijf tot tien jaar. Synpro is trouwens verheugd om sinds enkele maanden ook Sedus in het gamma te hebben. Tot voor kort was het enkel bij Stulens in Hasselt te verkrijgen, maar sinds zij gestopt zijn, zit het bij ons. Nog een pluspunt is de continuïteit die we garanderen doordat onze merken al jaren bestaan. Wie over tien jaar wil uitbreiden, kan perfect bij dezelfde merken terecht.”

Kostenefficiënt

Gevraagd waarmee Synpro het verschil maakt, moet Koen Meyers niet lang nadenken. “De kwaliteit en het feit dat we zeer kostenefficiënt werken. Wij beschikken niet over een toonzaal waar we continu aanwezig moeten zijn. Daarnaast is onze logistiek zo secuur mogelijk geregeld. Hoe de klanten dan zien wat we in huis hebben? Op basis van 3D-visualisaties. Wij werken concepten uit waarvan we zeker zijn dat ze het beste aansluiten op de behoeften van de klant. Eventueel zijn er ook bezoeken aan de toonzalen van de fabrikanten mogelijk. Daarnaast gaan wij ook naar de klant en  verzorgen ter plekke een opstelling zodat men meteen een beeld krijgt van wat men mag verwachten. Overigens stellen wij vrijblijvend test-bureaustoelen ter beschikking  gedurende 14 dagen om ze uit te proberen. ”

Trends

De sector van de kantoorinrichting is uiteraard ook onderhevig aan trends. “De elektrisch verstelbare bureaus zijn vandaag heel populair. Zeker 50 % van wat we verkopen, is verstelbaar in de hoogte. Meer en meer mensen zien het nut in van afwisselend staand en zittend werken. Zitten is immers het nieuwe roken. Je moet bewegen. Synpro geeft ook zitopleidingen en wij leggen de werking van de stoelen uit. Een andere trend zijn de akoestische units, wanden en zetels. Die laatste zijn zo gevormd dat ze geluid blokkeren. Zeker met de opkomst van landschapskantoren hebben werknemers er regelmatig nood aan om bijvoorbeeld ongestoord te kunnen telefoneren. Wij zoeken in overleg met de klant passende oplossingen en zijn daar sterk in. Bij ons moet het in orde zijn en als het niet in orde is, zorgen wij dat het in orde komt. Wij laten de klant nooit vallen,” besluit Koen Meyers.

 

Synpro Technics
Zevenputtenstraat 20
3690 Zutendaal
089 51 88 92
www.synpro.be en www.synproshop24.be