Vanreusel's Snacks stopt 1 miljoen in uitbreiding

De Limburgse producent van diepgevroren (frituur-)snacks Vanreusel gaat dit jaar nog een miljoen euro investeren in de uitbreiding van zijn koelcellen. Dat is nodig om de groei van het bedrijf te kunnen opvangen, zo heeft de bedrijfsleiding bekendgemaakt. Vanreusel Snacks is een meer dan bekende naam bij de zowat 5.000 frituuruitbaters van ons land. “De frituursnacks blijven ook onze hoofdactiviteit”, zegt algemeen directeur Paul-Emmanuel Vanreusel, die samen met zijn neef Roel de derde generatie in het familiebedrijf vertegenwoordigt.

Vanreusel levert de snacks via de groothandel aan de frituuruitbaters. “Het is een stabiele markt, we kijken daarom uit naar andere segmenten.” Zo lonkt Vanreusel in de richting van andere voedingsbedrijven en restaurateurs. “We denken bijvoorbeeld aan de worsten voor de worstenbroodjes van de bakker”, aldus Paul-Emmanuel Vanreusel.

Koelcellen

Om de bestendige groei van de jongste jaren te kunnen vasthouden, wordt daarom dit jaar nog één miljoen euro gestopt in 2.000 m² aan extra koelruimte.

Vanreusel’s Snacks haalt een geconsolideerde omzet van zo’n 34 miljoen euro. Dat is met inbegrip van de Hongaarse dochter Flema, geleid door Lukas Vanreusel. Daar worden de arbeidsintensieve aanprikproducten (satés) gemaakt. Vanreuselt telt 160 medewerkers in ons land en 60 in Hongarije.

DC/K.Me