Vanaf 25 april zal Telenet werken uitvoeren aan het netwerk in Zonhoven. Met een eenvoudige brief laat de operator de bedrijven weten dat hun kabeldiensten (internet, vaste telefonie en tv) niet beschikbaar zullen zijn tussen 7.30u en 18u. Unizo reageert furieus, aangezien dit zware bedrijfseconomische schade tot gevolg heeft.

“Wij begrijpen dat de alsmaar toenemende communicatie via internet, dergelijke investeringen en werkzaamheden noodzakelijk maakt”, stelt Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van Unizo Limburg. “Maar de wijze waarop Telenet dit aankondigt en plant, zorgen toch wel voor een grote verontwaardiging.”

“Als modern bedrijf gedurende twee dagen geen internetverbinding hebben, is in deze tijden werkelijk ongehoord”, zo stelt plaatselijk Unizo-voorzitter John Donders. “Communicatie met klanten en leveranciers wordt hiermee onmogelijk gemaakt, maar ook de interne communicatie tussen de medewerkers in een bedrijf wordt ernstig bemoeilijkt. Wij betreuren ook dat de communicatie met Telenet onpersoonlijk en vooral éénzijdig verloopt. Een e-mail zonder kans op wederwoord getuigt van slechte klantenservice.”