U herkent de situatie ongetwijfeld: na een wandeling door de typische Belgische regen, moet uw een drijfnatte paraplu achterlaten aan de ingang van een winkel, restaurant of in uw eigen woning. Wie hem blijft vasthouden, veroorzaakt meteen een halve overstroming…

pluviaDe jonge Limburgse ondernemers Kristof Verpoorten (30), Maarten Nulens (28) en Yannick Nulens (21) hebben er een oplossing voor gevonden en met hun product een nieuwe onderneming gestart. De Pluvia is een houder, waarin dunne plastic zakjes hangen. Je kan er heel gemakkelijk een lange of korte paraplu insteken en zo een beschermend zakje erover schuiven. Op die manier kan er geen nattigheid meer van de paraplu ontsnappen en kan hij direct in een handtas, droge bak of onder een stoel gedeponeerd worden (zie filmpje onderaan).

“Het systeem bestaat al in andere landen, en wordt nu door ons nieuwe bedrijf Group Nulens & Verpoorten, in België gelanceerd,” zegt Maarten Nulens. “We hebben er voor het eerst mee kennisgemaakt in New York, en waren direct verkocht.”

Bedoeling is dus om de zakjeshouders te plaatsen aan de ingang van handelszaken, restaurants, café’s, musea, enzovoort. “In een typisch regenland als België is het een niet te missen accessoire,” vindt Yannick Nulens. Mede-oprichter Kristof Verpoorten vult aan: “Uiteindelijk hebben we samen een merknaam geregistreerd onder de naam Pluvia. Dat is latijn voor regen. Want hoe spijtig het ook is, zonder regen, geen Pluvia.”

Pluvia streeft er naar op termijn een volledig Limburgse onderneming te zijn, van grondstofleverancier tot distributeur. “We verbinden ons tevens om 5% van ons zakencijfer te investeren in geselecteerde groene programma’s in Limburg,” aldus nog Maarten Nulens. “Hiervoor zijn we steeds op zoek naar mensen en bedrijven die denken dat er synergie mogelijk is.”

Hoe het werkt, zie je best in onderstaand filmpje: