Soleco Technics, onderdeel van het Limburgse zonnepaneelbedrijf Soleco uit Opglabbeek, heeft via een veiling het hoogste bod uitgebracht om het klantenbestand van Solar Living (voorheen Solar Total) te verwerven. Hiermee komt er een oplossing voor de gedupeerde klanten van Solar Living, dat vorige maand de boeken neerlegde. Veel van deze klanten kozen voor een uitbreiding van hun garantie via de zogenaamde ‘Zorgeloze Werkingsgarantie’. Die bleek ineens niet meer zo zorgeloos, toen Solar Living op de fles ging.

Bob GeerkensMaar Soleco biedt nu een uitweg. “Dankzij intensieve contacten met de verzekeraar zal er in januari een nieuw voorstel voor alle gedupeerden uitgewerkt zijn,” stelt CEO Bob Geerkens van Soleco. “De verwerving van het klantenbestand laat ons nu toe om iedereen pro-actief te informeren en professioneel te helpen.”

Ook curator Patrick Bussers bevestigt de overname van het klantenbestand door Soleco Technics en waarschuwt voor partijen die buiten de juridische procedure de gedupeerde klanten van Solar Total proberen te benaderen.

Gedupeerde klanten van Solar Total kunnen hun gegevens achterlaten op http://www.soleco.be/verzekering of het speciale servicenummer 070/246 434.