Promobutler, een platform om reclamefolders online te raadplegen, is helemaal op kruissnelheid. In 2013 werden de reclameblaadjes van de deelnemende retailers maar liefst 21 miljoen keer bekeken. “Steeds meer wordt onze toepassing beschouwd als alternatief voor de dikke pakken reclame die mensen wekelijks in de bus gestopt krijgen,” zegt Rik Claesen, CEO van NetMedia Europe, het Limburgse bedrijf (uit de EuroSys-groep van Mark Lens) achter Promobutler. “We hebben geteld dat er op de 21 miljoen folderinzages, zo’n 11 miljoen keer werd doorgeklikt op de individuele producten. Dankzij onze technologie is dat mogelijk. Dit leidde op zijn beurt tot 2,5 miljoen aangeklikte links naar de websites of webshops van onze klanten.”

promobutler 2Promobutler zit ook het aantal gepersonaliseerde mailings fors oplopen. “Klanten geven aan van welke winkels of producten zij info wensen te ontvangen per e-mail. Op die manier sturen we nu al 300.000 mailings per maand uit.”

NetMedia Europe investeert volgens Claesen permanent in de verdere optimalisering van het platform. Ook voor de werkgelegenheid is de groei van Promobutler dus een goede zaak.