Paul komt op tv, Hans op de radio

Limburgse ondernemers zijn blijkbaar hot in het medialandschap. Nog tot 27 oktober zal Hans Similon van Mobile Vikings overal in Vlaanderen te horen zijn in radiospots, maar ook opdraven in tv-commercials en printadvertenties, die de creativiteit van Limburg moeten promoten. Dit past in een campagne van de provincie Limburg om jonge ‘high potentials’ en ondernemers te overtuigen om zich hier te vestigen. Gedeputeerde Jean-Paul Peuskens: “Limburg wil zich in Vlaanderen positioneren als een economische regio waar letterlijk en figuurlijk ruimte is om ideeën te laten groeien, als “the place to be” voor innovatieve en creatieve ondernemers. Via een imagocampagne willen we onze Limburgse troeven tonen en zo nieuw talent en ondernemers aantrekken. Bovendien willen we ons eigen Limburgse talent overtuigen om hun plannen en ideeën in Limburg waar te maken.”

En ook in een ander initiatief om mensen tot ondernemerschap aan te zetten, zal een Limburgse bedrijfsleider als getuige worden opgevoerd. Paul Dingens van Dingens Barometers & Clocks uit Beringen zal vanaf 21 oktober maandelijks op zondagavond worden opgevoerd in het Canvas-programma Start Me Up. “Gedurende een jaar werden we gevolgd door een cameraploeg van productiehuis Sultan Sushi om de ontwikkelingen te volgen van een innovatief project,” zegt Paul Dingens. “Op tv zullen de diverse stappen te zien zijn van de ontwikkeling van onze Innovacelli Barometer. Het programma belicht de mooie, maar ook minder fraaie zijde van het ondernemerschap.” Voor de liefhebbers: ook de ervaringen van Murielle Scherre van lingeriemerk La Fille d’O (foto) zullen in dit programma te zien zijn.