Het Streekfonds Een Hart voor Limburg heeft de voorbije jaren voor maar liefst 2,72 miljoen euro uitgekeerd aan zo’n 500 projecten die ten goede komen aan maatschappelijk kwetsbare kinderen in Limburg. Een aanzienlijk gedeelte van die som werd ingezameld door bedrijven die (als structurele partner of op projectbasis) als geldschieter fungeerden.

De stand van zaken werd woensdagavond bekendgemaakt tijdens een dank- en netwerkmoment in Houthalen-Helchteren. Daar werd tevens het startschot gegeven van een nieuwe campagne om bijkomende projecten te kunnen financieren. Het communicatiebureau Liswood & Tache deelde er 4 keien uit die het komende jaar van bedrijf tot bedrijf zullen doorgegeven worden. Iedere onderneming die een kei ziet passeren, engageert zich om minstens 25 euro te storten op de rekening van Een Hart voor Limburg.

Daarnaast werd de actie Keisolidair aangekondigd. Dit najaar zullen opnieuw tientallen bedrijfsleiders en hun medewerkers zich dubbel plooien voor het goede doel. In het kader van deze actie worden ondernemingen aangemoedigd om met het hele team een leuk initiatief te nemen ten voordele van Een Hart voor Limburg. Het kan gaan om de verkoop van zelfgebakken wafels, de organisatie van een pop-up restaurant, het presteren van een ‘gratis’ overuur, enzovoort. Om het gemakkelijk te maken heeft Een Hart voor Limburg zelf een aantal formules uitgewerkt waar Limburgse bedrijven eenvoudig op kunnen intekenen (zie link).

Bij deze lanceren we een warme oproep naar alle Limburgse bedrijven om hun hart te tonen en zelf op een ludieke manier een inzamelingsactie op te zetten. Challenge accepted?!