Samen met uitzendkantoor Tobasco heeft Maasmechelen Village een pop-up boetiek met vacatures geopend. In de tijdelijke ontvangstruimte zijn sollicitanten welkom om kennis te maken met tientallen jobaanbiedingen voor winkelmanagers, assistenten en verkoopadviseurs. Vooral de nieuwe, grote merken zijn op zoek naar bijkomende collega’s.

“Onze merken stellen hoge eisen bij de aanwerving van nieuwe mensen”, zegt David Winkels, Director van Maasmechelen Village. “Zij begrijpen als geen ander onze focus op gastvrijheid. Meer dan gemiddeld zetten zij in op hospitality, waarbij klantvriendelijkheid centraal staat. Daarvoor zijn er veel extra mensen nodig. Waar we vorig jaar in de diverse boetieks al 50 vacatures konden invullen, verwachten we in 2017 nog eens 70 bijkomende banen te scheppen. Daarvan moeten er 25 onmiddellijk worden ingevuld.”

Maasmechelen Village doet dit op een creatieve manier. Woensdag werd er een pop-upkantoor geopend waar alle informatie over de beschikbare jobs zal te vinden zijn. Uitzendbureau Tobasco zal hier 2 weken lang alle kandidaten ontvangen.

“Met een directe tewerkstelling van ongeveer 800 personen in de 100 boetieks (vol- en deeltijds) zijn we nu al één van de grootste werkgevers in de regio”, aldus nog Winkels. “Ondanks de positieve economisch conjunctuur, gaan er in Limburg nog veel bedrijven met een aanzienlijke tewerkstelling failliet. Wij willen onze rol blijven spelen om mensen met welk diploma dan ook, duurzame kansen op de arbeidsmarkt te bieden.”

KMe/EM