Oben wil Infrax dagvaarden omdat aansluiting uitblijft

Ramen- en deurenbedrijf Oben uit Zonhoven is volop in de weer om te verhuizen naar een nieuwbouw, een investering van 5 miljoen euro (lees artikel). Probleem is dat al lang geleden een aansluiting voor elektriciteit werd gevraagd en betaald, maar Infrax deze nog niet heeft geleverd. Zaakvoerder Jurgen Oben is ten einde raad. Hij heeft een deurwaarder een ingebrekestelling laten afgeven en zijn advocaat opdracht gegeven om Infrax woensdag te dagvaarden in kort geding met een dwangsom van 250.000 euro per dag. “Volgende week komt een team van Duitsland om de machines van de oude fabriek te demonteren en naar de nieuwe locatie te verhuizen,” legt Oben uit. “Voor de opbouw hebben hebben we stroom en perslucht nodig. Als dat er niet is, kunnen de Duitsers pas over 2 maanden terugkomen, en ligt ons bedrijf gewoon tot die datum plat. Met Batibouw voor de deur is dat een regelrechte ramp. Dan verliezen we voor miljoenen euro aan bestellingen.”

Jurgen Oben

Rug tegen de muur
Jurgen Oben zegt bij Infrax steevast op een muur te botsen in zijn aandringen naar een oplossing. “We hebben ruim op tijd de aanvraag gedaan, en de betaling eveneens. Want je moet eerst betalen vooraleer je op de wachtlijst wordt geplaatst. En daarna is ons dossier gewoon blijven liggen. Het is over en weer gestuurd naar Wegen en Verkeer, maar overal wijst men naar elkaar als schuldige. Ook intern bij Infrax wordt telkens beweerd dat de fout bij een collega ligt. Vandaag nog heeft men laten weten dat de leidingen voor de aansluiting onder het fietspad liggen en de drukke Beringersteenweg en Wijerstraat daarvoor moeten afgesloten worden… De aanvraag hiervoor ligt bij Wegen en Verkeer… Maar daar schieten wij dus niets mee op. Ik ben ten einde raad en sta met mijn rug tegen de muur. Alleen een juridische procedure kan misschien nog iets uithalen.”

Infrax kreeg de vraag om hun versie van de feiten te geven, maar kon het dossier onvoldoende bestuderen om te reageren. “We nemen de bekommernissen zeker ter harte, maar gaan niet via de media een polemiek voeren,” aldus woordvoerder Jos Liebens. “Sowieso behandelen we iedere klant gelijk voor de wet. We nemen elke klacht ernstig en gebruiken die informatie zeker om onze dienstverlening waar mogelijk te optimaliseren.”