De Limburgse Essec Group heeft een nieuwe vestiging geopend in Genk. Aan de Bochtlaan, naast restaurant Peppe’s, werd meteen een nieuw concept van winkelbeleving geïntroduceerd. Het openen van extra winkels is slechts één van de manieren waarop Essec-BNS wil groeien. “Er staan tevens bijkomende overnames op de planning”, zegt bestuurder Mark Decat.

De nieuwe vestiging in Genk is de eerste van het nieuwe winkeltijdperk voor Essec. “Het is een pand met veel uitstraling, private parkeergelegenheid en veel ruimte om onze klanten een optimale beleving te bieden”, zegt Luc Achten, eveneens bestuurder bij de groep. “Aan ‘belevingstafels’ kunnen klanten rustig en uitgebreid de laatste nieuwe producten vergelijken. Bovendien hebben we hier de nodige voorzieningen uitgebouwd om opleidingen te organiseren”, aldus Achten.

De beleving uit zich onder meer in de informatie die over de producten wordt getoond op interactieve schermen, ontwikkeld door het pas overgenomen Mediawave. “Als een klant een toestel opneemt, zal op het bijhorende scherm automatisch meer info over dat toestel verschijnen”, zegt Mario Briers van Mediawave (Essec Group). “Indien er meerdere toestellen worden opgenomen, zal op het scherm een vergelijking te zien zijn. We denken tevens aan interactieve etalage-communicatie, waarbij voorbijgangers impact hebben op de getoonde informatie.”

Platinum Partner
Nog nieuws van Essec Group: het felbegeerde statuut van Proximus Enterprise Platinum Partner prijkt er sinds kort op de kast. Luc Achten: “We zijn in Limburg de absolute nummer één bij het Proximus Indirect-kanaal. Deze toekenning is het resultaat van een jarenlange rechtlijnige aanpak, waarin de klant centraal. Bovendien zullen we met onze B2B-divisie nog meer ICT-diensten voor Proximus gaan verlenen.”

Essec laat tot slot nog weten dat na de overnames van Mediawave en HostYou de honger naar uitbreiding nog niet is gestild. “We willen inderdaad blijven groeien, en dit zowel via de bestaande kanalen als bijkomende overnames”, besluit Mark Decat.