De startende firma Nordag uit Zwartberg heeft de Belfiusprijs voor jonge KMO’s gewonnen. Het bedrijf, geleid door drie broers Roel, Wim en Joris Lijnen, gaat vanaf januari geperfectioneerde dakramen produceren. Van Belfius krijgt Nordag een reclamecampagne ter waarde van vijfduizend euro.

Om ondernemers aan te moedigen een bedrijf te runnen rijkt Belfius prijzen uit aan jonge beloftevolle starters. Voor Limburg is de keuze gevallen op Nordag. Vader Gaston Lijnen (ex-Cometal en ex-Becona) gaf de aanzet. De drie zonen nemen de uitdaging aan, en willen het monopoly van Velux doorbreken. “We zijn daar al zo’n tien jaar mee bezig,” zegt Wim Lijnen. “Dat heeft uiteindelijk geleid tot het meest geperfectioneerde dakraam van de Benelux. Dat wil zeggen dat we hinderende zon en ongedierte buiten kunnen houden. In tegenstelling tot de dakramen van Velux kantelt ons raam naar binnen. We gebruiken daarbij een muggengaas dat voor honderd procent sluit.”

Tien werknemers
“We gaan in januari van start en zijn van plan een groeiend familiebedrijfje uit te bouwen,” zegt Roel Lijnen. “We rekenen op de productie van zo’n vijfduizend dakramen per jaar. Daarvoor zullen we zo’n tien mensen nodig hebben. Onze omzet hebben we begroot op vijf miljoen euro. We geloven er alleszins in. Wij niet alleen trouwens, anders zou Belfius ons zo’n prijs niet toekennen.”