De Limburgse startup Mookum, die de brug vormt tussen designers en de consumenten, gaat met een eerste ronde van investeringskapitaal de stap naar het buitenland zetten. Het platform spoort interessante ontwerpen van meubels en accessoires op, en laat die produceren onder eigen label. Klanten kunnen vervolgens de design-objecten kopen, en via crowdsourcing zelfs een graantje meepikken van het succes.

“Met een succesvolle lancering in België en een boost van investeerders, is het nu mogelijk om betaalbaar design van jonge talenten op grote schaal beschikbaar te maken voor iedereen,” zegt Gert Gijbels, oprichter en bezieler van Mookum. “We richten onze pijlen nu op een internationaal publiek. Samen met Tom de Bruyne, partner van Mookum en SUE Amsterdam, ons digitale marketingbureau, hebben we hard gewerkt aan een heldere propositie, digitale strategie en merkidentiteit. Wij zijn klaar voor internationale expansie, en onze ambities zijn grenzeloos. Over drie jaar zijn wij binnen Europa, het platform op het gebied van designtrends,” aldus Gert Gijbels.