Het outlet-shoppingcenter Maasmechelen Village plukt de vruchten van de contacten die in binnen- en buitenland zijn gelegd om internationale kooplustigen naar Limburg te lokken. Regio’s waar het salesteam recent op bezoek ging om partnerships af te sluiten met touroperators, luchtvaartmaatschappijen en andere intermediairen, zorgen de laatste maanden voor een opmerkelijke stijging van de bezoekersaantallen. Het gaat onder meer om Korea, Thailand en Taiwan.

2016-05-13 15.14.40Vanuit die laatste regio zijn zelfs 150 procent meer bezoekers naar Maasmechelen Village gekomen. “Niet alleen een gevolg van de goede contacten die we ginds hebben opgebouwd, maar ook door de historische relaties die onze gemeente met Taiwan heeft onderhouden,” zegt manager David Winkels (links op de foto). Als bewijs daarvan bracht de vertegenwoordiger van Taipei in de Europese Unie, Mr. Kuoyu Tung (midden), vrijdag een bezoek aan Maasmechelen, waar hij werd rondgeleid door burgemeester Raf Terwingen (rechts). De ambassadeur maakte kennis met het natuurbelevingscentrum Connecterra, genoot van een lunch bij Danny in het Terhills Hotel en bezocht nadien Maasmechelen Village, waar hij zijn bewondering voor het retailconcept niet onder stoelen of banken stak. “Ik ben ervan overtuigd dat deze formule de Taiwanezen die in Europa op bezoek zijn, aanspreekt,” aldus Mr. Tung. “Tegelijk zou een outlet in Taipei vast en zeker een groot succes zijn. De koopkracht van onze landgenoten laat toe dat u ginds goede zaken kan doen.”

In de komende maanden wil Maasmechelen Village alvast de banden verder aanhalen en concrete samenwerkingsvormen onderzoeken.