Maar liefst 3 gouden medailles liggen er in het Limburgse winterzonnetje te glimmen na de uitreiking van de Toerisme Vlaanderen Awards. (Bekijk hieronder zeker ook de filmpjes!)

– To The Point Events, het eventbureau van Bart Koninckx en Stefan Kerkhofs, won de prijs voor Beste Marketingcampagne. Het Zonhovense kantoor werkte voor muziekfestival Tomorrowland een VIP-reispakket uit voor de internationale bezoekers. Ruim zeshonderd festivalgangers leerden Brugge en Brussel kennen in de waterdichte sprookjesachtige Tomorrowlandstijl. Deze muziekliefhebbers konden genieten van tequilapralines van Dominique Persoone, boottochtjes in de grachten, bierproeven, een DJ-sessie aan het Atomium, retroviewers, … Kortom, een totaalbeleving die goud waard was.

– Vakantieverblijf De Dielis uit Hamont-Achel kreeg de onderscheiding als Meest Maastschappelijk Verantwoorde Onderneming. Het verblijf is uitgebouwd voor personen met een ernstige beperking. In eerste instantie richt De Dielis zich tot leefgroepen uit instellingen in Vlaanderen en Nederland, maar er is ook plaats voor gezinnen of families met zwaar zorgbehoevende personen. Zaakvoerders Geert Van Der Aelst en Kitty Sutens zijn met dit initiatief gestart uit persoonlijk engagement. Het is een uitloper van hun ervaringen als zorgverstrekker in de doelgroep van hulpbehoevenden.

– Schrijfster en journaliste An Olaerts trok samen met haar moeder via wandel- en fietsknooppunten van Leuven naar Scherpenheuvel. “Twee keer vijftien kilometer, tussenin een kamer met ontbijt,” staat in het juryverslag. “Niet meteen een typisch toeristisch artikel, maar zo geschreven dat je meteen zin krijgt om te voet naar Scherpenheuvel te vertrekken.”