Limburgs platform voor tips rond social media

“Social media zijn niet geschikt als communicatiemiddel in een B2B-omgeving”. Akkoord of niet akkoord? Via deze stelling roepen VKW Limburg, wijnhandelaar Licata Vini uit Diepenbeek en bouwbedrijf Mathieu Gijbels uit Opglabbeek collega-ondernemers op tot een dialoog over de inzet van social media in B2B.

“Er is al veel gezegd en geschreven over social media de laatste jaren,” aldus Gert Schreurs, communicatiemanager bij VKW Limburg. “Maar we missen hier toch de meningen en ervaringen van zaakvoerders en communicatiemanagers. Daarom willen we via de stelling hierboven een discussie op gang trekken op LinkedIn. Hoe denken onze ondernemers nu over de inzet van social media in B2B? De reacties op deze discussie vormen meteen ook een interessante case voor de Meet & Read-sessies met auteur Steven Van Belleghem, die over dit onderwerp een boek heeft geschreven,” aldus nog Gert Schreurs.

Naast VKW Limburg zijn ook Mathieu Gijbels en Licata Vini vragende partij voor deze discussie. “Wij geloven sterk in social media. Maar we moeten wel durven toegeven dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is,” aldus Herman Verwimp en Laurent Licata. “Interessante cases zijn er wel, maar toch vaker voor de B2C-markt. Voor succesvolle (en Vlaamse) cases binnen de B2B moet je al wat harder zoeken. Daarom deze warme oproep tot onze collega-ondernemers.”

Wie wil deelnemen aan de discussie kan klikken op deze link.