Van nu tot eind december zal Maasmechelen Village visueel getransformeerd worden tot een levensechte kunstgalerij. Het merkendorp heeft een excentriek kunstcollectief onder de arm genomen om meer beleving te creëren. “We gebruiken kunst om uiteindelijk een hogere verkoop te realiseren”, weet David Winkels van Maasmechelen Village. “Voor ons is dit een bijzondere marketingstrategie, die duidelijk zijn vruchten afwerpt.”

KRJST, zo luidt de naam van het Brusselse kunstcollectief onder leiding van Erika Schillebeeckx en Justine de Moriamé. Beiden worden gezien als de ‘New Wave’ van Belgische designers. De op maat gemaakte make-over van Maasmechelen Village is tot nu toe hun grootste realisatie en maakt deel uit van de Best of Belgium-campagne. Met deze campagne viert Maasmechelen Village het beste van de Belgische cultuur, mode, cuisine en kunst.

“Gedurende drie maanden zullen de gasten van Maasmechelen Village de kans krijgen om de kunstinstallaties te ontdekken, waaronder prachtige wanddecoraties in textiel en prints”, legt David Winkels uit. “Een speciale galerie zal extra ruimte bieden om een multi-zintuigelijke reis te ervaren. Tijdens de kerstperiode zal een speciaal ontworpen ‘KRJSTmas Tree’ (kerstboom) onze bezoekers in een unieke feeststemming brengen.”

“We willen met dit project onze gasten een opmerkelijke ervaring bezorgen.” besluit David Winkels van Maasmechelen Village. “Door de jaren heen hebben onze Villages zich ontwikkeld tot bestemmingen waar eten, kunst en mode naadloos op elkaar aansluiten, en zo meeslepende belevenissen creëren. De samenwerking met KRJST, waarbij we lof willen betuigen aan het beste wat België te bieden heeft, weerspiegelt onze inzet en betrokkenheid om het onderscheidend vermogen van ons land te vieren met onze verfijnde gasten van over de hele wereld.”