Electrabel heeft gekozen voor Sparkcentral van Davy Kestens om de miljoenen klanten nog meer aan zich te binden en ondersteuning te bieden via digitale kanalen als Twitter, Facebook Messenger, mobiele apps, de website, enzovoort. Voor Sparkcentral is dit het eerste grote contract in Europa. In de komende weken worden nog 2 toppers aangekondigd.

Engie Electrabel is nog altijd de Belgische marktleider in de verkoop van elektriciteit en gas. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren echter een schrikbarend aantal klanten zien overstappen naar andere leveranciers. De mank lopende klantendienst was daar zeker één van de oorzaken van. De energiereus grijpt nu in door Sparkcentral onder de arm te nemen.

“Sparkcentral vindt net als wij dat de communicatie tussen klanten en dienstverleners tegenwoordig is gebaseerd op digitale boodschappen”, zegt Jan De Smet van Engie Electrabel. “Zo kunnen wij onze relatie met nieuwe en bestaande klanten verbeteren dankzij een meer gepersonaliseerde en gestroomlijnde communicatie.”

“Het partnerschap met Sparkcentral bewijst dat Engie Electrabel er oprecht naar streeft om het zijn klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken”, zegt Davy Kestens, CEO van Sparkcentral. “Ik kijk ernaar uit om samen de beste klantervaringen in de sector tot stand te brengen.”