Mooi voorbeeld van een extra wapen in de ‘war for talent’:
Omdat klassieke rekruteringskanalen niet het gewenste resultaat opleverden in de zoektocht naar nieuw personeel, heeft het modebedrijf JBC zijn eieren in de korf van de Provinciale Hogeschool Limburg gelegd. Bij de laatstejaarsstudenten en in het netwerk van de pas afgestudeerde leerlingen worden de vacatures actief gepromoot.

“Als groeiend bedrijf is JBC steeds op zoek naar enthousiaste schoolverlaters,” zegt Anouk Steyaert van JBC Recrutement & Selection. “Daarom doen we graag beroep op de contacten die de school heeft. We weten bovendien dat in hun opleidingen de vaardigheden aan bod komen die we zoeken voor deze vacatures.”

“Zeker voor de hippe en creatieve jobs zoals die bij JBC, is er vast en zeker interesse,” zegt Jean-Pierre Segers, departementshoofd Business aan de PHL. “Omdat wij het contact met de alumni goed onderhouden, spelen we graag een rol als intermediair.” “Het is een mooi voorbeeld van creatieve samenwerking tussen hoger onderwijs en bedrijfsleven,” vult Ben Lambrechts, algemeen directeur van de PHL aan.

Op 17 mei organiseert JBC een evenement in de PHL om de vacatures toe te lichten en de geïnteresseerde kandidaten te informeren. Oud-studenten van de school die nu bij JBC werken zullen er een praktijkgetuigenis geven.