Ann Jean-Baptist en Bart ClaesKledingketen JBC, met hoofdkantoor in Houthalen-Helchteren, is donderdagavond uitgeroepen tot winnaar van de Pers- en Communicatieprijs. Dat is een onderscheiding die jaarlijks door Voka Limburg wordt uitgereikt aan een bedrijf of organisatie die het voorbije jaar het beste met de pers communiceerde.

Juryvoorzitter Dominiek Claes (Het Belang van Limburg) zwaaide de loftrompet. “Het familiebedrijf is doorheen de jaren heel sterk gegroeid, maar desondanks zijn de eigenaars Bart en Ann Claes, en het management altijd erg bereikbaar gebleven. De communicatie en persrelaties werden net als de andere bedrijfsaspecten sterk geprofessionaliseerd. JBC organiseert regelmatig persconferenties en nodigt de pers ook uit als er mijlpalen in de bedrijfsgeschiedenis worden bereikt. De communicatie is bovendien verspreid over de diverse departementen. Zowel over het producttechnische, de financiële resultaten, strategische beslissingen of hr-initiatieven wordt regelmatig en in alle openheid informatie doorgespeeld.

Moesten als verdienstelijke tweede nipt de duimen leggen: hr-dienstverlener Flexpoint (Joël Stockmans en Eric Martens, Hasselt) en schoenenzaak La Bottega (Karine Valy, Hasselt).

In de andere categorieën waren de prijzen voor:

Advertentie Van Het Jaar:
NOBA

Audiovisuele Spot Van Het Jaar:
KwadrO

Innovation Award:
Groep Jam

Sociale Mediacampagne van het Jaar:
Sezoens

Audiospot Van Het Jaar:
Watersnelweg