Dat het ‘de jeugd van tegenwoordig’ ontbreekt aan ondernemingszin, wordt ieder jaar opnieuw flink tegengesproken door de mini-ondernemingen. Schoolgaande jongeren richten samen een tijdelijk bedrijf op, waarmee ze een idee uitwerken tot een innovatief product of dienst. Dat heel wat échte ondernemers hier een voorbeeld aan kunnnen nemen, staat buiten kijf.

1601548_569726403130940_2471184620206159853_nZopas werd opnieuw de beste Limburgse mini-onderneming gekozen. Dat werd Decorcho, een bedrijfje in de schoot van het Sint-Aloysiusinstituut in Zepperen. Decorcho zamelt gebruikte kurken in van wijn- en champagneflessen, en maakt er nieuwe creaties van: een ring om een bloemstuk mee te maken, een sleutelrek of gewoon een decoratief hart… De producten verkopen als zoete broodjes. En: de verkiezing tot beste van Limburg houdt in dat Decorcho onze provincie mag vertegenwoordigen op de Vlaamse finale. Worden op 6 mei ook daar als beste verkozen, gaan ze naar Berlijn voor de Europese finale.

En wanneer lanceert uw bedrijf een innovatief product?