Het Hasseltse bedrijf Nurama, actief in intelligente systemen voor gepersonaliseerde marketingtoepassingen, heeft met het durfkapitaalfonds Hoolders een potentiële investeerder gevonden. Het fonds zal bovendien de lead nemen om zowel via crowdsourcing als via andere kapitaalverstrekkers, de volledige investeringsronde van Nurama door te voeren.

Nurama is het bedrijf van Limburgers Dennis Vangeneugden en Alexander Mazurek. De jonge onderneming heeft zijn strepen verdiend met hun digital signage-software, die reclame en informatie aanstuurt op digitale schermen in winkels, horecazaken, publieke gebouwen, enzovoort. “Intussen hebben we ook een innovatief data-platform ontwikkeld waarmee we internationale ambities koesteren”, vertelt Alexander Mazurek. “Via allerlei sensoren zoals camera’s, wifi en kassasystemen, kunnen we een gedetailleerd beeld opmaken van de bezoekers in winkels, musea, horecazaken, beurzen, enzovoort. Met deze informatie kan de ondernemer en marketeer heel gericht zijn doelpubliek benaderen en hun een ultieme, gepersonaliseerde klantenbeleving bieden. We brengen letterlijk de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon.”

De technologie die Nurama ontwikkelt en het ervaren team dat zijn schouders onder het bedrijf zet, overtuigde het Franse durfkapitaalfonds Hoolders om een significante investering te overwegen. “We zijn heel selectief in de projecten die we ondersteunen”, zegt Guillaume Tourniaire, co-founder van Hoolders. “Amper 0,5% van de voorstellen die we krijgen, mondt uit in een deal.”

Nurama zet momenteel met Hoolders een co-funding-campagne op poten, waarbij het fonds de lead neemt om, naast hun eigen investering, ook via crowdsourcing een deel van de investering op te halen bij privé-investeerders. Geïnteresseerde investeerders (dit kan al vanaf 500 euro), kunnen zich dan ook melden via deze link. “Deze formule, waarbij de bronnen van het kapitaal worden gespreid, staat volgens onze ervaring garant voor een breed gedragen groeiverhaal. De toekomst van Nurama ziet er veelbelovend uit”, besluit Guillaume Tourniaire. “Met hun technologie kunnen ze uitgroeien tot de Google Analytics van de offline wereld.”