Hasseltse ondernemer wil wereldwijd toeristen lokken

Nick Decrock, uitbater van het bedrijvencentrum Kaai 16, gaat de stad Hasselt lanceren op het internetplatform Gidsy.com. Daarmee zou Hasselt in het rijtje komen van New York, Londen, Berlijn, Amsterdam, Istanboel en San Francisco…. Hoe werkt het? Iedere particulier of vereniging kan gratis op de website een activiteit plaatsen die hij in de stad organiseert: een tentoonstelling, sportwedstrijd, etentje, enzovoort. Bezoekers kunnen uit het aanbod kiezen en een boeking doen via Gidsy. De website zorgt voor de betaling en houdt 10 procent in. Na het bezoek kan de deelnemer een beoordeling geven, zoals andere sites dat doen voor restaurant- of hotelbezoek. Op die manier stijgt (of daalt) de waardering van organisator, die daardoor op meer of minder bezoekers zal mogen rekenen bij zijn volgende evenement.

“Wie beter dan de inwoners zelf weten wat er nog meer te doen is, buiten de traditionele bezienswaardigheden, zoals de Japanse tuin en het Jenevermuseum,” zegt Nick Decrock. “Hasselaren zullen via deze website dus hun eigen activiteiten kunnen promoten. Ik vind dat wij niet moeten onderdoen voor Antwerpen of Gent. We passen heus wel in het rijtje van wereldsteden. Trouwens door Gidsy.com wordt de creativiteit in Hasselt gestimuleerd.”

Volgende week zou Hasselt al in het prominente lijstje kunnen staan.