Hands Mediarouting uit Hasselt verwelkomt een dochter met de naam Hyggle (spreek uit Hieggel). Ze is een spin-off om het luik voor sociale media en onlinecommunicatie binnen het bureau origineel en professioneel aan te pakken.

“Succesvol communiceren via sociale media gaat niet vanzelf”, weet Eline Laffut, die de leiding van Hyggle in handen krijgt en meteen ook de vierde partner wordt in de Hands-groep. “Dat kost tijd, energie, doorzettingsvermogen, humor, flexibiliteit en creativiteit. Als een digitale drone willen we boven het werkveld van de onderneming of sector cirkelen om kansen én bedreigingen in de digitale wereld tijdig te detecteren. En erop in te spelen.”

De belangrijkste klant wordt vast en zeker het moederbedrijf Hands, dat het digitale luik van de mediacampagnes aan de dochter zal uitbesteden. “Hands & Hyggle vullen elkaar perfect aan”, aldus ‘pater familias’ Kristof Schiepers. “Dit voor onze ‘klassieke’ klanten, maar daarnaast zijn we overtuigd dat we ook voor niet-commerciële bedrijven en minder evidente sectoren waardevolle diensten kunnen bewijzen. Let wel, we bereiken niets met alleen peptalk of holle woorden. Wel met gedegen, relevante informatie en een integrale professionele aanpak, online en offline.”