Eerst heette hij BMS, daarna XL Media en nu opereert de Truiense reclameronselaar blijkbaar onder de naam Publi Trends. De veroordeelde oplichter, die onder valse voorwendselen handelaars en KMO’s dure, maar nauwelijks zichtbare advertenties aansmeert, is opnieuw opgedoken. De firma heeft nu een Spaans incassobureau ingeschakeld, dat jacht maakt op belazerde handelaars die hun factuur nog niet betaald hebben. Tientallen Limburgse bedrijven hebben zopas een aanmaning in de bus gekregen.

oplichterNochtans heeft de rechtbank vorig jaar nog geoordeeld dat ondernemingen die door Publi Trends (of XL Media of BMS) werden misleid, het gevorderde bedrag niet moeten betalen. Die uitspraak kwam er nadat de reclameronselaar zelf zijn ‘openstaande’ klanten had gedagvaard.

De FOD Economie is een nieuw onderzoek gestart. Unizo raadt alvast iedereen af om te betalen. De klachten worden bovendien gebundeld (via deze link) om de oplichters op de knieën te krijgen.