Gedaantewissel en zoektocht naar 1,5 miljoen voor Medianeut

Medianeut is dood. Lang leve Nurama, want dat is de nieuwe naam van het bedrijf dat Dennis Vangeneugden en Alexander Mazurek in 2013 hebben opgericht. Met deze gedaantewisseling worden de ambities meteen enkele treden hoger gelegd. Niet minder dan een internationale doorbraak, 1,5 miljoen vers kapitaal en een verdubbeling van het aantal medewerkers binnen het jaar: dat zijn de doelstellingen van Nurama.

De realisatie moet gebeuren via een nieuw platform waarmee het gedrag van klanten in handelszaken in kaart kan worden gebracht. Hierdoor kunnen adverteerders (zoals de horeca- of retailer zelf) met heel gerichte reclameboodschappen perfect inspelen de wensen van iedere bezoeker.

Een voorbeeld: een aantal sensoren, zoals camera’s, wifi-connecties, beacons, smartphones, internetgebruik, social media of andere toepassingen vertellen heel veel over klantenvoorkeur. De ene heeft als zoekterm ‘hotel Barcelona’ ingetikt, de andere heeft ergens zijn leeftijd verklapt en nog een andere heeft op camerabeelden zijn dure gsm laten vallen…. Medianeut, of beter Nurama, verzamelt al deze data tot een schat van informatie. Volgende keer als deze klanten de zaak binnenstappen of hun Facebook checken, zullen ze reclame te zien krijgen voor een hippe smartphone en een voordelige citytrip naar Barcelona….

“Ons platform vertaalt dus het gedrag van klanten in handelszaken, naar data”, stelt Dennis Vangeneugden. “Op basis hiervan kunnen adverteerders gepersonaliseerde boodschappen sturen, in de handelszaak zelf, maar ook online. Wij, en gelukkig ook heel wat investeerders, geloven sterk in Nurama. Een kapitaalronde van 1,5 miljoen euro, goed om de nieuwe ontwikkeling te ondersteunen, loopt op dit moment.” Daarmee zijn alle voorwaarden vervuld om het jonge bedrijf naar grote hoogten te sturen.