Het emailmarketingbedrijf Flexmail is klaar om zijn succesproduct met dezelfde naam, ook internationaal te lanceren. “De website is nu aanwezig in 28 verschillende landen. Het aantal beschikbare talen is opgevoerd van drie naar zeven,” zeggen zaakvoerders Jacqueline Mahieux en Etienne Colla.

Het echtpaar Colla-Mahieux startte in 2000 in Genk als bouwer van miniwebsites onder de naam Infoweb. De grote doorbraak kwam er na de ontwikkeling van het emailmarketingplatform Flexmail. “Via Flexmail zorgen we er voor dat de boodschap van onze klanten – veelal via reclamebureaus of webagentschappen – op een personaliseerde manier bij de juiste persoon terechtkomt,” zegt Etienne Colla. “Of het nu gaat om een nieuwsbrief, promotiecampagne of interne communicatie. Vandaag versturen wij gemiddeld 15 miljoen mails per maand in 25 landen.”

FLEXMAIL“In de vernieuwde toepassing zijn nu ook sms, fax en print geïntegreerd,” voegt Jacqueline Mahieux er aan toe. Flexmail telt ruim 2.000 gebruikers. Klanten zijn onder meer Toerisme Vlaanderen, Bozar, de VMM, Boerenbond, Kyocera, Sandoz en Brother.

Internationaal
Het succes van Flexmail in eigen land willen Mahieux en Colla nu ook internationaal uitrollen. “We zijn al actief in Nederland en Frankrijk. Maar we zien het breder. Onze website is nu beschikbaar in 28 landen in zeven talen. We leggen de focus op groeilanden als Polen, China, Rusland en Singapore,” stelt Etienne Colla. Daarvoor worden in het buitenland geknipte partners gezocht.

Het groeiend succes heeft Flexmail ook genoopt tot de verhuizing naar de vijfde verdieping van het nieuwe Botta-kantoorgebouw aan de Jaarbeurslaan in Genk. “Een investering van 850.000 euro voor de aankoop van deze kantoorruimte, maar de moeite waard,” aldus nog Mahieux.