Het Genkse bedrijf Facil, gespecialiseerd in kleine bevestigingsmaterialen voor de voertuigenindustrie, heeft in Parijs de tweede prijs gewonnen op de Feiea Grand Prix. Het gaat om een Europese onderscheiding voor de interne communicatie die Facil voert via een internationaal magazine.

Feiea is de Europese Associatie voor Interne Communicatie en heeft als doel om de interne communicatie tussen de departementen van bedrijven in heel Europa te stimuleren. Op het jaarlijkse event van deze federatie worden in diverse categorieën projecten bekroond die als voorbeeld gelden van uitstekende communicatie.

Facil was genomineerd in de categorie voor de beste meertalige publicaties. Hun magazine Facil4U strandde net op de tweede plaats, wat desondanks als een knalprestatie mag beschouwd worden. Met het boekje, dat 4 keer per jaar verschijnt, bereikt Facil alle 400 medewerkers wereldwijd. Er staat nieuws in over de lopende projecten en over collega’s in de diverse vestigingen. De uitgave is in het Engels en wordt vertaald naar alle talen van de landen waarin Facil actief is.

Het hr-team van het hoofdkwartier in Genk mocht naar Parijs reizen om de award officieel in ontvangst te nemen.