Beverst heeft het: het eerste Limburgse bankkantoor van KBC dat werkt volgens een totaal nieuw concept. “Het kantoor bestaat uit 2 delen,” legt kantoordirecteur Dries Vandermot uit. “Er is een zone voor selfservice, waar iedereen 24/7 terecht kan voor het storten en afhalen van cash en andere bankverrichtingen. Het geld zit in de automaat, en die is niet toegankelijk voor het bankpersoneel. Alleen de veiligheidsdiensten komen in aanraking met cash. Daarnaast is er een tweede gedeelte, dat is opgevat als een advieszone. Het is een open ruimte, modern ingericht met knusse zetels en tafels. Openheid is het codewoord: er zijn geen veiligheidsdeuren, geen loketten of geen gordijnen meer. Iedereen kan hier vrij in en uit lopen.”
De medewerkers hebben wel een apart kantoor, waar klanten hun dossiers discreet kunnen bespreken. “En omdat we een klein kantoor zijn, staan we in rechtstreekse verbinding met gespecialiseerde collega’s in grotere kantoren. Via ‘beeldbellen’ (videoconferentie) nemen we rechtstreeks contact, en bespreken we specifieke vragen van de klant.”

dries vandermot en jos kbcOok elders in het kantoor overheerst de technologie: internetverbindingen, tablets, grote touchscreens, digitale infoborden… Alle informatie is direct te consulteren. “Moderne technologie en openheid, dat zijn de sleutelwoorden,” aldus nog Dries Vandermot (links op de foto). “We willen heel dicht bij de klant staan. We stellen onze kantoren zelfs ter beschikking van verenigingen die hier een vergadering willen organiseren,” besluit de directeur.