Dôme Deco (Eurofashion) richt zijn pijlen op Azië

Dôme Deco, het interieurconcept van Eurofashion in Dilsen-Stokkem, trekt resoluut de kaart van de internationalisering. Het 15 jaar jonge interieurbedrijf gaat bijkomende shopconcepten openen in grote Europese steden (Oslo, Wenen, Attendorn, Straatsburg en Kiev), en heeft ook een businessplan klaar om de komende maand naar Singapore te trekken. Van hier uit zal de Aziatische markt worden bewerkt. “Wij merken immers dat in die landen de economie en de middenklasse groeit,” zegt Stefan Verheyen (42), die 2 jaar geleden Dôme Deco ontwikkelde als interieurconcept dat meubilair, woonaccessoires en interieurtextiel integreert. “Dat de exportstrategie zijn vruchten afwerpt, bewijzen de cijfers. De voorbije vier jaar groeide export in Europa met 120%, en de export buiten de EU met 70%.”

Concept
Zo zullen de Aziaten via Dôme Deco straks producten kopen die bij eigenlijk hen gemaakt zijn. “Ze kunnen perfect een lamp of accessoire namaken, maar het totaalconcept dat er achter steekt, dat hebben ze niet onder de knie, en daarvoor kijken ze toch naar Europa,” maakt Verheyen zich sterk.

Eurofashion mikt dit jaar op een omzet van 3,5 miljoen euro. Het bedrijf telt 20 vaste medewerkers in België en twee in Azië. Voor de komende vijf jaar wordt een gemiddelde groei van 20% verwacht, vooral vanwege de export.