Op het einde van de zomer scheiden, in de beste verstandhouding, de wegen van TVL en zijn directeur Koen Lambrechts (39). Na 9 jaar is hij naar eigen zeggen toe aan een nieuw hoofdstuk. “TVL heeft ondernemerschap altijd gestimuleerd, hetgeen me ertoe heeft aangezet om in een nieuw avontuur te springen,” zegt hij.

20 jaar tvlDit avontuur wordt een eigen digitaal communicatiebureau, dat hij samen met Tom Smeets (28) zal gaan runnen. Tom Smeets is al 10 jaar ondernemer en eigenaar van marketing- en communicatiebureau White Coffee, waarmee hij heel wat expertise rond sociale media en digitale communicatie wist op te bouwen.

“Digitale media zijn niet meer weg te denken in het dagelijkse leven,” aldus Koen Lambrechts. “Zo zijn er op dit moment in België al meer smartphones dan pc’s. Alles wordt mobiel en de communicatie tussen individuen explodeert, denk maar aan de groei van alle social media. Met ons communicatiebureau willen op deze trend inspelen.”

Ook Tom Smeets is enthousiast: “Met Koen heb ik nu eindelijk de ideale vennoot waar ik al verscheidene jaren naar op zoek was. De marketing- en communicatiesector is in beweging en evolueert zeer snel. Bedrijven en overheden kennen allemaal sociale media, maar weten niet altijd even goed hoe er mee om te gaan. KMO’s beseffen het nut van een strategisch marketingbeleid en zoeken begeleiding hiervoor. Ik speelde met het idee om, naast mijn traditioneel adviesbureau, een socialmediabureau op te richten. Samen met Koen brengen we alles onder in één bedrijfje en bundelen we de krachten voor een mooi en nieuw verhaal.”