Nick Decrock wil shift naar digitale advertenties

Maar liefst 34% van de Hasselaren is niet gediend met reclamefolders in de brievenbus. Dat blijkt uit een onderzoek van Postbuzz, de jonge start-up van de Limburgse CEO Nick Decrock. “In heel Vlaanderen kleeft gemiddeld 40% van de mensen een sticker met ‘geen reclamedrukwerk’ op de brievenbus,” weet Decrock. “Bij ons is dat iets lager, maar toch…” Andere tellingen weten dat exact 12,7% van de Limburgse brievenbussen een sticker heeft die vriendelijk bedankt voor reclamefolders. Informatiebladen wil wel iedereen ontvangen.

Nick Decrock - portret 1Postbuzz, zelf een digitaal platform, ziet in de digitale reclamemarkt een alternatief. “Ruim 60% van de Vlamingen geeft de voorkeur aan digitale folders, en zowat één op drie leest ze liefst zelfs uitsluitend digitaal,” besluit Nick Decrock uit de cijfers van zijn onderzoek. “Daarbij zijn het vooral de websites van handelaren die het drukst worden bezocht (door circa 75% van de voorstanders van digitale kanalen). Apps van winkelketens (populair bij 10% van deze doelgroep) en gespecialiseerde apps voor koopjes (amper 5%) slaan niet echt aan.”