Claes vermindert ruis in reclamemarkt

Jos-Claes-1Niet dat wij er veel van kennen, maar volgens ingewijden is het revolutionair: Chimpra, een online tool, waarmee grafische en communicatiebureaus heel eenvoudig kunnen communiceren met hun klanten.

Het product werd ontwikkeld door 2imagine, het Hasseltse bedrijf van Jos Claes (foto) en Jo Heylen. Zij leggen uit wat hun uitvinding inhoudt: “Met Chimpra krijgt de klant toegang tot een file in Adobe InDesign zonder dat hij hiervoor een licentie of enige kennis van InDesign nodig heeft.” Belangrijk, omdat er zo heel eenvoudig kan overlegd worden over grafische ontwerpen en andere documenten die enige opmaak vereisen.

“Chimpra vereenvoudigt de workflow, bespaart enorm veel tijd en reduceert in sterke mate de kans op missers,” aldus nog Claes en Heylen. “De klant kan nu zelf in de InDesign-file tekst corrigeren of toevoegen, foto’s wijzigen en waar nodig zijn opmerkingen geven. Gedaan met over en weer mailen van verschillende versies.”

De tool van 2imagine wordt donderdag gelanceerd in Brussel. Een internationale markt is de ambitie. De Hasseltse software-ontwikkelaars zijn nu al met 8 medewerkers en verdelen hun toepassingen in 30 landen wereldwijd.