China en Japan gek van nieuwe autofolie Grafityp

Op zijn recente businesstrip naar China en Japan mocht Herman Bosman van Grafityp in Houthalen-Helchteren verheugd vaststellen dat de belangstelling voor hun nieuwe zelfklevende folies erg groot is. “Het gaat om innovatieve producten die auto’s een speciale look van carbon of aluminium geven,” legt de managing director uit. “Na de ‘carwrapping’ en de folie voor een matte kleur, is dit het allernieuwste. De reacties zijn heel positief, we geloven sterk in dit product. We zijn nu bezig om een aantal varianten te maken, er zijn veel mogelijkheden. De folie om bijvoorbeeld om het koetswerk er als leder te laten uitzien is al klaar.”

Grafityp heeft al een marketingkanaal gevonden om dit nieuwe gamma te promoten. “We gaan het raceteam van Rudi Renders sponsoren in het Europese kampioenschap,” verduidelijkt Herman Bosman. “Dat lijkt ons het ideale kanaal om de mogelijkheden bij een ruim publiek van autoliefhebbers te introduceren. De echte autoliefhebbers willen allemaal iets uniek aan hun voertuig, en daar is onze folie ideaal voor.” Grafityp heeft overigens een ruimte ingericht om garagisten en dealers aan te leren hoe ze deze folie (gamma GrafiWrap) moeten aanbrengen. Medewerkers gaan om het goede voorbeeld te geven zelfs naar India en andere exotische bestemmingen.

Intussen veert het Houthalense bedrijf weer flink op na een dipje in 2009. “De 15% omzetdaling hebben we in 2010 al helemaal rechtgezet,” rekent de managing director. De omzet komt daarmee uit op ongeveer 18,2 miljoen. “Het gaat dus de goeie kant uit, zeker nu de nieuwe producten gegeerd zijn op de markt.”