Carza lokt klanten naar merkendealers

Carza is de naam van een nieuw platform voor autoverkoop, dat de Limburgse ondernemer Bart Pulinx heeft opgericht.

autohandelBedoeling is dat officiële merkverdelers er allemaal hun stockwagens, jonge directiewagens en bestelwagens op plaatsen. Op die manier hoeft een klant niet alle websites van dealers, laat staan de toonzalen, af te schuimen.

Nochtans wil Pulinx wel dat de geïnteresseerden naar de garage hollen om daar hun droomwagen te keuren en mee te nemen. “We verbinden de online en offline wereld”, zegt hij. “Kopers zoeken hun nieuwe wagen online en kunnen meteen contact opnemen met de verkoper om (offline) vragen te stellen of een afspraak te maken. We bevorderen dus het bezoek aan de showroom. Vandaar ook het enthousiasme van de merkverdelers. Wij zijn geen concurrent, maar een bondgenoot.”

Door de inbreng van Ruben America, webdesigner en IT-consultant, is de website gekoppeld aan een backoffice en verkoopsstructuur. Het Hasseltse communicatiebureau Onoff moet zorgen voor de branding.

Limburg First
“We hebben ons voor de lancering gefocust op de Limburgse markt, maar vanwege de grote interesse zullen we het platform nu ook heel snel over heel België uitrollen”, besluit Bart Pulinx.