Overtime, de pionier van de afterworkparty’s in Limburg, bestaat precies 15 jaar. “Zaken doen op een unieke locatie en in een ontspannen sfeer: het is een formule die nog altijd aanslaat”, zegt Bart Canini, oprichter en organisator van Overtime.

Het idee was redelijk eenvoudig: door jonge professionals (20-4O jaar) in een gezellige sfeer samen te brengen na het werk, zouden ze vanzelf gaan netwerken. “Klopt. Ideeën worden uitgewisseld, bedrijven vinden nieuwe klanten, mensen vinden een nieuwe job”, weet Canini. “Overtime lost de verwachtingen helemaal in. Doorheen de jaren ontstonden heel wat kopieën van het concept, maar ze verdwenen bijna allemaal. Waarom wij dan wel overeind zijn gebleven? Omdat we zijn blijven investeren in vernieuwing en verjonging, want ook events moeten dat doen. En in tegenstelling tot andere afterworkparty’s, behouden wij de focus op netwerken. Zo heeft Overtime zes jaar geleden de Overtime Ambassador Board, met 20 succesvolle ondernemers uit verschillende niches,
in het leven geroepen. De ambassadeurs nodigen elke editie 10 vrienden en zakelijke contacten
uit. Zij dragen daarbij Overtime uit in hun regio en netwerk. Overtime promoot via zijn netwerk dan weer hun bedrijf. Een win-winsituatie voor beiden.”

Overtime heeft daarnaast ook een Young Overtime Ambassador Board. “We selecteerden 20 jonge, ambitieuze en veelbelovende ondernemers in wording, die ook in hun netwerk Overtime
promoten”, legt de organisator uit. “Wij zorgen dat zij hun zakelijk netwerk kunnen uitbreiden en ondersteunen hun opstartende business.”

Om het 15-jarig bestaan te vieren, organiseert Overtime volgende woensdag een verjaardagseditie. “Alle bedrijven en partners die ons de laatste 15 jaar ondersteund hebben, zijn van harte welkom. Het wordt zeker een memorabele verjaardagsparty waar iedereen vele ‘oude’ bekenden zal tegenkomen.”