Frédérique Michiels is een voormalig talentmanager bij een Amerikaans concern, die zopas gestart is met haar eigen zaak: Business on High Heels. Bij één van haar concepten, De Gasten van Frédérique genoemd, nodigt ze leidinggevende vrouwen uit bij haar thuis in Hasselt om samen te koken en terwijl de uitdagingen in vrouwelijk leiderschap te bespreken.

“Het is een kleinschalig netwerkconcept in een ongedwongen en huiselijke setting”, vertelt ze. “Vrouwen moeten meer zelfvertrouwen kweken zodat ze betere leiders worden. In bedrijven staan vrouwen vaker alleen. Ze hebben het gevoel dat ze zich dubbel moeten bewijzen. Ervaringen uitwisselen met andere leidinggevende vrouwen was voor mij een noodzaak tijdens mijn carrière. Precies daar wil ik met De Gasten van Frédérique op inspelen.”

Met haar formule wil ze anders zijn dan de bestaande zakelijke netwerken voor vrouwen. “De bestaande netwerken focussen op het genereren van business, terwijl ik vooral een plaats wil creëren waar vrouwen vrijuit kunnen praten. Ook over hun angsten, tegenslagen en onzekerheden. Dat doe je niet in de traditionele netwerken. De evaluaties van de eerste avonden bewijzen dat de noodzaak wel degelijk bestaat en het concept positief wordt onthaald.”