Met zijn cluppie is het nog even afwachten, maar individueel heeft Thomas Buffel de top 6 al bereikt: zijn boek Entourage staat zowel bij Standaard Boekhandel als bij Carrefour in de top 6 van de meest verkocht non-fictie uitgaves. En dat kan tellen voor het volledig Hasseltse team van ondernemers dat het project op de wereld zette.

Entourage is een boek waarin Thomas Buffel enerzijds de biografie van zijn carrière (en privéleven) schetst. Daarnaast bevat het werk heel wat educatieve wijsheden over de meest populaire sport ter wereld. Een gigantisch succes, want na 10 dagen zijn er al 5.500 exemplaren van over de toonbank gegaan. De uitgever en drukker zijn onmiddellijk in actie geschoten om een tweede druk in elkaar te boksen. Niet slecht voor een klein team van ondernemers, allemaal uit Hasselt.

“Klopt, want Thomas woont en onderneemt natuurlijk in Hasselt, maar ook mijn bedrijf (uitgeverij en adviesbureau PHD Consulting), drukkerij Baillien-Maris en vormgever Pubmarket (Jean-Pierre Breels) zijn allemaal van de provinciale hoofdstad”, zegt Philip De Hollogne, auteur en coördinator van het Entourage-project. “Zo moet je dit werk ook zien: een heel mooie samenwerking tussen ondernemers die met hart en ziel dit boek hebben samengesteld en opgeleverd. En dit tegen redelijk krappe deadlines.”

Drukker en grafisch adviseur Patrick Baillien is fier: “Het is een prachtige uitgave geworden en dat vertaalt zich in het succes in de winkels”, zegt hij. “Voor ons is het al het derde boek over KRC Genk in 3 jaar tijd, met eerst het verhaal van Pierre Denier, daarna de geschiedenis van 100 jaar voetbal in Genk, en nu dus Entourage van Thomas Buffel.”

Opmerkelijk aan het boek ‘Made in Hasselt’ zijn de video’s die parallel werden opgenomen. “Ze worden systematisch gedeeld via sociale media en onze website, en komen overeen met passages in het boek”, vertelt Philip De Hollogne nog. “In vele opzichten dus best een opmerkelijk project…”