Brouwers en Bonroy verkopen hun Sterck

Geert Brouwers en Stijn Bonroy, oprichters van Sterck Magazine, hebben hun concept verkocht aan Roularta. Ze gaan als consultants de uitgeverij wel nog helpen om Sterck in andere provincies dan Limburg en Antwerpen te lanceren.

Sterck werd in 2013 opgericht nadat Bonroy en Brouwers de deur van Manager Magazines achter zich dicht deden. Daar waren ze actief als commerciële vaandeldragers en vonden ze de tijd rijp om een soortgelijk concept ‘op hun eigen’ te gaan uitrollen. Dat werd Sterck gedoopt. De focus lag op een blad met publireportages, aangevuld met een resem events die ondernemers dichter bij elkaar moesten brengen. Met succes, want Sterck breidde uit naar Antwerpen en zag de omzet stijgen tot meer dan 3 miljoen euro.

Stoppen doe je op een hoogtepunt, moeten Bonroy en Brouwers gedacht hebben. Ze plaatsten Sterck in de etalage en vonden met Uitgeverij Roularta nu een koper, die 100% van de aandelen overneemt.

Voor Roularta is het inlijven van Sterck een aanvulling op Trends, de titel waarmee een zakelijk magazine wordt uitgegeven en een aantal events worden georganiseerd zoals Manager van het Jaar en Trends Gazellen.