Group Bruno investeert in totaal 7,5 miljoen euro in 2 nieuwe vestigingen. Eén miljoen gaat naar de overname en renovatie van een Shell-station in Zutendaal, de rest naar de bouw van een nieuwe, multifunctionele vestiging in Tessenderlo.

De kop is eraf. Voor het eerst staat er op de gevel van een Bruno Service Station een ander logo dan het klassieke rode huismerk. Met de overname van tankstation De Daal in Zutendaal heeft de groep rond Angelo en Giuliano Bruno nu immers ook een Shell-station in portefeuille. Dit is al de 18e vestiging van de groep. De totale investering van de overname en de renovatie bedraagt 1 miljoen euro. De foodcorner werd uitgebreid naar een oppervlakte van 185 m². Er zijn nu een 15-tal zitplaatsen en 20 staanplaatsen om de snacks ter plaatse op te eten.

Een tweede, meer omvangrijk project, is de totale vernieuwing van de site in Tessenderlo (Hyundailaan). Daar gaat in het laatste kwartaal van dit jaar een Bruno’s open met tankstation, foodcorner, carwash, autoverhuur en safeparking. Het gebouw zal zo’n 880 m² groot zijn. Op het gelijkvloers komt de shop met verbruiksruimte en op de eerste verdieping zullen 11 ruimtes worden ingericht waar in totaal 55 vrachtwagenchauffeurs kunnen slapen. De investering in dit project bedraagt 6,5 miljoen euro. Er zullen 25 FTE’s tewerkgesteld worden, wat het totaal van de Group Bruno over 400 werknemers tilt.