Parcify, de innovatieve start-up uit de Maecenas-groep van Jonas Coenen (links op de foto), krijgt met bpost een grote, bijkomende aandeelhouder.

Parcify (gevestigd op de Corda Campus) onderscheidt zich van traditionele koerierbedrijven op (minstens) 2 vlakken. In de eerste plaats worden de (doorgaans online bestelde pakjes van bv. bol.com) door Parcify geleverd op de plaats waar de klant zich bevindt. Ben je dus net de hond aan het uitlaten of voor een boodschap naar de winkel, zal de koerier het pakje niet voor de deur droppen, maar zich (via geolocalisatie) begeven naar de plaats waar je op dat moment bent.

parcifyEen tweede verschil is dat iedereen die dat wil een centje kan bijverdienen als Parcify-koerier. Moet je bijvoorbeeld naar de andere kant van het land, kan je ‘Uber-gewijs’ enkele pakjes voor Paricfy meenemen en die ter plaatse bij de eindklanten gaan bezorgen.

Daarnaast maakt Parcify gebruik van heel wat technologie om de service tussen de online winkel en de consument te verbeteren. “Het is ons vooral te doen om het directe klantencontact te verlengen, en eigenlijk het merk tot in de huiskamer te brengen”, aldus Jonas Coenen.

Het project heeft al in de proefperiode een vliegende start genomen, en dat is ook de grote jongens niet ontgaan. Vandaar de strategische participatie die bpost in Parcify heeft genomen. Het is de bedoeling dat de dienst eerst wordt uitgebreid naar grootsteden in België en vervolgens ook in het buitenland (met Nederland in de eerste plaats) wordt gelanceerd.