Donderdag is aan de Grote Ring in Hasselt de nieuwe BMW-concessie van Leo van Osch officieel geopend. Een hypermoderne toonzaal die het bedrijf heeft gerealiseerd in samenwerking met aannemer Mathieu Gijbels en a-tract architecture (ontwerp Holistic Architecture 50/5). Het project werd op 11 maanden gebouwd en is een visueel pareltje. Precies zoals zaakvoerder Leo van Osch het in gedachten had. En dit precies 50 jaar na de oprichting van zijn zaak.

van osch 200315 36“Het is meteen de grootste toonzaal van BMW in Limburg, met een totaaloppervlakte van 1.780 m2,” aldus Leo van Osch. “Het parkeerdek biedt plaats aan 59 auto’s. Er is ook een nieuwe werkplaats van 400 m2, die verbonden is met de 2 al bestaande ateliers.”

“Wegens de beperkte ruimte werd de nieuwe toonzaal vóór het bestaande gebouw ingeplant,” aldus Didier De Reze van a-tract Architecture. “Door de gescheiden toonzalen van BMW en Mini een andere uitstraling te geven, behouden de merken hun eigen identiteit.”

Of aannemer Mathieu Gijbels trots is op hun nieuwste realisatie? “Dat is als een open deur intrappen,” knipoogt Herman Verwimp, Marketing & HR directeur bij Mathieu Gijbels. “De nieuwe toonzaal van BMW van Osch is een topreferentie in Limburg en ver daarbuiten. We zijn bijzonder fier en dankbaar dat Leo van Osch ons voor de derde keer zijn vertrouwen schonk. Eerder realiseerden we al hun carrosserie in Halen, en hun MINI-showroom”.