Werner Kalders van de UHasselt heeft zopas de prijs voor de beste marketingthesis van Vlaanderen gewonnen. Zijn scriptie handelt over corporate blogs, een relatief nieuwe manier voor ondernemingen om hun bedrijf en producten voor te stellen.

“Met het ontstaan van het internet opende zich een nieuwe wereld voor ondernemingen om zich te profileren”, zegt Werner Bullen van Partners in Marketing, het Lommelse bedrijf dat de prijs in het leven heeft geroepen. “In het bijzonder voor marketeers werd snel duidelijk dat het internet vele mogelijkheden bood. Omdat pop-ups, zoekmachine-marketing en webbanners niet altijd worden gesmaakt bij de internetgebruikers, zijn corporate blogs een alternatief.”

De thesis van Werner Kalders handelt over de voor- en nadelen van corporate blogs. De jury was vol lof: “Naast een erg sterke analyse van de corporate blogs als communicatiekanaal en de verschillende types ervan, bevat de thesis ook veel begrijpbare voorbeelden uit binnen- en buitenland. Bovendien geeft Werner ook praktische tips en waarschuwt voor de valkuilen bij het opstarten van een corporate blog. De verhandeling duidt op een sterk inzicht in de materie. Werner begrijpt zeer goed dat het niet enkel om de tool gaat. Het bloggen is een middel om, samen met andere alternatieve social media, een hogerliggend doel te bereiken. Het is een ware must voor elke marketeer die in de 21ste eeuw wil overleven.”

De laureaat ontving als beloning een cheque van 1000 euro.