Het moet voor het eerst zijn dat Het Belang van Limburg de historische grens van 75.000 abonnees heeft overschreden. Een mijlpaal, die vooral is toe te schrijven aan de bijkomende vraag naar abonnementen op de digitale krant. Maar ook de gedrukte exemplaren doen het ver van slecht.

dominic stas“We merken inderdaad dat het marktaandeel in de losse verkoop van gedrukte kranten in de laatste maanden van 2013 is gestegen,” zegt Dominic Stas, directeur Mediahuis Limburg. “Een evolutie waar we uiteraard heel blij mee zijn. Dit sterkt ons in de overtuiging dat de vernieuwing die we in 2013 hebben doorgevoerd, door onze lezers gesmaakt wordt. Ik denk dan aan weekendbijlages zoals De Markt en Hallo, en aan de grotere verhalen in Plus. Ook in 2014 zullen we de weg van de vernieuwing blijven bewandelen.”

Daarnaast blijft het aantal abonnees op de digitale krant fors groeien. “Dat klopt. We merken dat vooral de gecombineerde formules erg populair zijn,” zegt Dominic Stas nog. “Veel jongeren lezen de krant tijdens de week op hun tablet of computer, maar kiezen in het weekend voor de papieren versie. Ook in deze formules willen we vernieuwend zijn.”

Tot slot: de bezoekerscijfers van Made in Limburg stijgen eveneens nog steeds. De eerste week na de kerstvakantie (6-10 januari) werden de hoge statistieken van voor de vakantie meteen overtroffen.