Carglass heeft een nieuw kanaal aangeboord om te communiceren met klanten. Voortaan is het mogelijk om volledig automatisch een afspraak te boeken via Facebook Messenger. “Deze innovatie is een primeur op vlak van klantenservice in België”, aldus de Limburgse ruitenspecialist.

“Via Facebook Messenger kan onze agenda geraadpleegd worden en meteen een afspraak voor herstelling worden vastgelegd”, zegt Sales & Marketing Director Caroline Ameloot. “Dat de boeking volledig automatisch kan voltooid worden, is een groot verschil met andere chat-systemen. Daarmee is Carglass het allereerste bedrijf in België dat de deze mogelijkheid biedt via Facebook Messenger. Via hetzelfde systeem kan worden opgevraagd welke Carglass-vestiging het dichtst in de buurt ligt en is het mogelijk om feedback over de geleverde diensten te versturen.”

“We geloven zeer sterk in een ‘digital first-filosofie’ waarbij we op basis van de digitale trends constant blijven innoveren om het gebruiksgemak en de klantentevredenheid te verhogen. Deze applicatie metFacebook Messenger is slechts een eerste stap in de digitale transformatie. Zodra deze test positief bevonden wordt, willen we de dienst uitbreiden naar andere digitale platformen, zoals WhatsApp.”

Een filmpje over de werking van het systeem vind je hieronder.