Het Peerse AP Chape- en Isolatiewerken bij de kleintjes, Alders Bulk Logistics uit Overpelt bij de middelgrote en Limelco uit Zonhoven bij de grote jongens: dat zijn de Trends Gazellen Ambassadeurs 2018 voor Limburg. De bekendmaking gebeurde woensdagavond tijdens een ceremoniële plechtigheid.

Het weekblad Trends selecteerde puur op basis van cijfermateriaal de grootste groeiers per provincie. Uit die rangschikking werd een Ambassadeur gekozen (die bijvoorbeeld nog niet eerder de award had gewonnen). En dan kwamen we uit bij deze resultaten:

– Bij de kleintjes zag de top 5 eruit als volgt: 1) C. Outdoor, uit de horecagroep van Dimitri Beckers (Hasselt, zelfde winnaar als vorig jaar), 2) AP Chape- en Isolatiewerken uit Peer (Recent onderdeel geworden van de Carro-Bel Group uit Ternat), 3) afvalinzamelaar Traflux uit Houthalen-Helchteren, 4) Bonneux Machinery uit Sint-Truiden en 5) (nog een Truiens team in Play-Off 1:) Eurosped Belgium.

– Bij de middelgrote bedrijven bleven 1 en 2 dezelfde als vorig jaar: Michael Kors uit Maasmechelen aan kop, gevolgd door Maes Containers uit Tessenderlo. De prijs ging naar de derde in de stand en meteen de sterkste stijger: Alders Bulk Logistics uit Overpelt. Plaats 4 was voor Eurofins Digital Testing uit Diepenbeek en de top 5 werd afgesloten met AVL Woningbouw uit Beringen, ook een forse stijger.

– Ook bij de zwaargewichten bleef de nr. 1 van vorig jaar op die positie: Punch Powertrain uit Sint-Truiden. Plaats 2 was verrassend voor Covidien Logistics, het distributiecentrum van Medtronic… dat inderdaad zopas aankondigde de deuren te zullen sluiten. 3) was voor Melexis, en de tot winnaar uitgeroepen Limelco, de zuivelproducent uit Zonhoven uit de Incopack-groep van de familie Nijs (foto), strandde op plaats 4. Op 5, tot slot, nog een klassieker: Cegeka.

Uittredend gedeputeerde van Economie, Erik Gerits, kreeg het laatste woord op de uitreikingsavond: “De Limburgse Gazellen zijn één voor één competitieve ondernemingen die een positieve invloed uitoefenen op het Limburgse ondernemersklimaat. Als krachtbronnen van innovatie en werkgelegenheid inspireren ze andere ondernemers en dragen ze bij aan de economische welvaart van onze regio.” Juist.