Reclame- en marketingbureau Alert uit Lanaken wordt vanuit de praktijk vaak geconfronteerd met klanten die lukraak advertenties en andere reclamebestedingen doen zonder de impact ervan te beseffen. “Ze schieten gewoon in het wilde weg, en denken daarbij niet aan het imago dat ze uitstralen of het totale budget dat ze zullen spenderen,” zegt Bart Engelen van Alert. “Bovendien is de inhoud van hun advertenties vaak ‘verhalend’, waarbij ze dus zelf vertellen wat ze doen en kunnen, maar eigenlijk niet uitgaan van het voordeel dat ze de klant kunnen bieden.”

Met dat gegeven is Alert aan de slag gegaan om een soort reclamemodel uit te werken. “Het is een soort audit, die als instrument dient om de hele marketing van een bedrijf door te lichten,” legt Bart Engelen uit. “Al heel snel komen we zo te weten welke reclame nut heeft en welke niet. De klant is zelf meestal verbaasd van zijn bestedingen. Als adviesbureau bieden we uiteraard ook oplossingen om het wel efficiënt aan te pakken.”

De nieuwe techniek wordt voor het eerst toegepast in het magazine Custôme, een eigen creatie van Alert. “De eerste stad waar het blad zal verspreid worden, is Tongeren,” vertelt de zaakvoerder. “Later dit jaar volgen ook nog Genk en Diest. Voor 2012 zijn dan Luik, Sint-Truiden, Hasselt, Maaseik en Knokke aan de beurt. Het luxeblad zal in eerste instantie verstuurd worden naar de klanten van de adverteerders.”

Trouwens: ook deze website is een ideaal platform voor efficiënte bedrijfscommunicatie! Stuur ons gerust een mailtje voor onze tarieven…