Adsolut wil Nederlandse markt veroveren

De Hasseltse ICT-kmo Adsolut van Marc Mommen gaat de grens over. De eerste klanten in Nederland zijn binnen. Het bedrijf is nu op zoek naar partners om er zijn ICT-producten voor kmo’s en boekhoudbedrijven actief aan de man te brengen.

Marc Mommen stond in 1986 al aan de wieg van Briljant, een ICT-bedrijf dat zich toelegde op soft- en hardware voor logistieke processen. Na de verkoop aan Kluwer in 2003 klom Mommen op tot in het directiecomité van Kluwer België. “Maar ik miste het ondernemen,” zegt hij. “Het was niet mijn habitat. Ik had geen goesting om, zoals andere ondernemers, mij na de verkoop van het bedrijf in immobiliën of de bouw van appartementen te storten.” Zo ging hij midden 2007 in Hasselt van start met Adsolut, een naam die verwijst naar ‘administrative solutions’.

Marc Mommen van AdsolutHet platform richt zich niet alleen op boekhoudkantoren, maar ook op andere kmo’s. En met succes, want Adsolut telt nu 17 medewerkers, die ruim 3.000 gebruikers bedienen bij een kleine 500 klanten. Die groei is ook Deloitte niet ontgaan. De organisatie nomineerde Adsolut onlangs voor de Deloitte Technology Fast50, de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van het land.

“De volgende stap is de internationalisering,” zegt Mommen. “Onze eerste klanten in Nederland zijn binnen. Maar dit moeten we iets anders aanpakken. We gaan nu kant-en-klare producten ontwikkelen die partners in het buitenland voor ons aan de man kunnen brengen, opleiding incluis. Nederland kan dan de springplank zijn voor andere landen.”