ACA laat werknemers met sportauto scheuren

In de War for Talent kan je niet creatief genoeg zijn om medewerkers te binden en nieuw potentieel aan te trekken. Zo mogen bij ACA IT-Solutions in Hasselt de werknemers om de beurt 2 dagen rondrijden met de elektrische sportwagen Tesla…

Van 0 tot naar 100 meter in 3,7 seconden… Daar kan zelf Usain Bolt een puntje aan zuigen… De prestaties van de elektrische sportauto Tesla Roadster (winkelwaarde: 100.000 euro) laten niemand onbetuigd. Zeker in een wereld die doorgaans uit mannelijke medewerkers bestaat, zoals de IT-sector, is de beschikking over deze bolide een incentive die vast en zeker op veel bijval zal kunnen rekenen. ACA IT-Solutions kocht de auto aan om er professioneel garen uit te spinnen.

“Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom we dit initiatief nemen,” zegt Ronny Ruyters , CEO van ACA IT-Solutions. “In de eerste plaats willen we het fun-gehalte in ons bedrijf hoog houden. Om de 2 dagen zal een andere medewerker het voertuig mee naar huis mogen nemen. Er zullen ook weekends te verdienen zijn. Een echte belevenis, die zeker zal gesmaakt worden. Dit is nochtans geen eenmalige actie, maar past in een doelbewuste strategie om als werkgever een aangename en plezierige omgeving te creëren. We denken hierbij vooral aan de tevredenheid van onze 70 werknemers, wat uiteraard zal afstralen op hun loyaliteit naar ons bedrijf.” En hopelijk ook nieuwe mensen zal overtuigen. “Ja, want we groeien dit jaar minstens 15 procent en hebben nog een aantal mooie opdrachten in het verschiet.”

Duurzaam
Ten tweede wil Ruyters hiermee vernieuwend uit de hoek komen. “Een technologisch branche als de onze is voortdurend in beweging. Denk maar aan de apps die momenteel heel populair zijn. De Tesla past in dat plaatje en zal ook voor marketingdoeleinden het symbool zijn van onze innovatieve kracht.” Tot slot wil het bedrijf hiermee ook de keuze voor duurzaam ondernemerschap in de verf zetten. “Deze elektrische auto is niet alleen snel en mooi, maar ook erg ecologisch, en daar staan we voor. Als IT-bedrijf hebben we niet zoveel mogelijkheden om dat te tonen. Maar nu dus wel.”