Hasselt is een flinke start-up rijker. Onder de naam Absoluut Zulu zal een team van communicatie-experts diensten aanbieden in het domein van de sociale media. Niet de eerste de beste, aangezien het bureau is gegroeid uit het gekende Leuvense communicatiebedrijf Absoluut. Door de stijgende vraag vanuit andere dan de publieke sectoren, om digitale communicatie te verzorgen, besloten Ronny Schildermans en Joris Mateusen om het nieuwe bedrijf uit de grond te stampen. De aparte vennnootschap opereert vanuit Hasselt, de thuisbasis van manager Simon Meers (ex PXL en Social Lab). Absoluut Zulu maakt meteen een vliegende start met klanten als Absolut Vodka, Beefeater, Chivas en Pasar.

10286761_700053993419435_1995117939859668204_o“Ons bureau heeft vanuit Leuven al, een traditioneel goede persoonlijke en professionele band met Limburg,” aldus Simon Meers (foto). “Een pak werknemers komt er vandaan, en verschillende huidige en vroegere klanten zijn er gevestigd (Domein Bokrijk, LRM, Jenevermuseum Hasselt, Infrax, Limburg.net, Bionerga,…). De keuze om Absoluut Zulu te vestigen in Limburg, meer bepaald in Hasselt, is dan ook heel bewust. Hasselt is ‘happening’. Het is een prima plek om een bedrijf te starten dat zich focust op sociale en digitale media. Er loopt flink wat jong talent rond. En ook de rest van de context zit goed. Denk maar aan Corda Campus. We geloven dat er veel potentieel zit in Limburg, zowel op vlak van klanten, kennis als medewerkers. Bovendien zijn we ambitieus genoeg om naar de hele Euregio te trekken. Hasselt is dan de ideale uitvalsbasis.”